eac.blogg.se

Internet?

Kategori: Allmänt

Hallåj allihopa!
 
Det här med internet ar inte helt lätt, speciellt inte om man inte har så mycket pengar... Vi har bestämt att vi inte ska skaffa wifi i lägenheten för det kostar alldeles för mycket pengar. Dessutom så har jag ju bra med internet på mobilen så det känns bara onödigt att betala ännu mer för att skaffa wifi som jag antagligen bara kommer att använda ett par timmar om dagen på datan. 
 
Iallafall så har jag jobabt mitt första skift på Sydney Harbor YHA eller YHA the rocks som det också kallas(ville bara förklara det). Det känndes jättebra!! Det var lätt att komma in i det igen och alla var jättetrevliga mot mig. Så det känns som att det kommer att gå jättebra. Just nu så jobbar jag deltid, men kommer att gå på heltid i slutet av månaden så det är ett par veckor nu som jag inte har sådär jättemycket jobb. Men jag ska försöka att ta så många skift på dom andra hostlena som jag bara kan. Jag kanske ska jobba nattskift på central YHA, min chef frågade om jag intresserad av det och det sa jag att jag var. Man vill ju ha pengar!!!
 
Annars så rullar livet på, jag försöker att fylla mina lediga dagar med något att göra. Vi har varit på stranden ett par ggr och dit kommer jag att fortsätta att åka. Men en av dom jobbigaste/svåraste sakerna är att planera maten. Jag vill ju lägga så lite pengar på mat som jag bara kan, men det är SÅ JOBBIGT att storhandla utan bil. Altså jag är inte den starkaste tjejen i stan och jag orkar inte bära på så mycket.. och jag e typ beroende av mjölk, som väger ett par kilo... 
 
Jag kommer att göra ett inlägg om mina farm erfarenheter lite senare med blider och allt.
 
Ellen som jag delar rum med har fixat mitt hår... det blev helt ok. Jag tycker själv att det blev lite för mycket färg, jag gillar när det ser slingat och lite mer naturligt ut. Det var helt ny färg som jag aldrig har använt förut, men 
nästa gång så kommer det bli bättre :) 
 

Kommentarer

  • christina säger:

    Hej! Vad kul att läsa på din blogg. Angående wifin så var det väl ett bra beslut ni tog. Det är ju alltid en avvägning man får göra, men har du kvar på mobilen så klarar du ju dig långt. Du kanske kan använda internet på ditt jobb senare. Är himla glad för dig att det fixat sig med jobb, visum och lägenhet.
    Håret såg väl bra ut? Är det slingor eller ?
    Sitter i bilen på väg till jobb nu, vädret är hyfsat inte så kallt ännu. Ha det bra. P o K mamma.

    2013-10-10 | 07:45:11
  • Pappa säger:

    Hej finaste!

    Visst kan du väl köra m internetdelning från mobilen till datorn, på samma sätt som jag kan mellan tfn och ipaden?
    Jag inbillar mig att det borde bli så mycket enklare för dig att kunna arbeta från just datorn istf tfn?
    Nu är kl 22:58 och det är dags att avrunda m lite läsning.

    Vi väntar m spänning på mer bilder och texter från farmlivet... :)
    Du kanske kan ta med dator och kamera till ev nattskift och använda deras nätverk, särskilt om det är många bilder som ska laddas upp?

    Massor av kraaaamar!

    2013-10-10 | 23:03:30

Kommentera inlägget här: