eac.blogg.se

24/1

Kategori: Allmänt

Jahapp... då har jag gjort mig lite mer hemmastadd i lägenheten. Jag har sovit här i 3 nätter nu, efter första natten fick jag tre bett på kroppen. Ett på högra låret ett på baksidan av vänstra låret och ett på vänstra foten. Först trodde jag att det var irriterande myggbett och tänkte inte så mycket mer på det, men sen när jag vaknade upp efter andra natten hade dom vuxit i storlek och kliade något så frunktansvärt och jag led verkligen. Jag visade mina bett för min rumskompis som sa att det var bed bugs(vägg löss) jag ville nästan gråta när hon sa det! Hon sa att de hade haft bed bugs tidigare men att typ anticimex hade kommit och sanerat hela lägenheten. Efter ett litet tag ringde en annan rumskompis ägaren och han skulle komma hit och kolla och byta våra maddrasser, och förhoppningsvis kommer dom att byta heltäckningsmattan som är ganska äcklig!!!!!!!! 
Men grejen är att jag har inte ått fler bett och dom är inte i en linje som bed bugs bett vanligen är. Och mina bett är aldeles för stora för att vara från bed bugs, tror jag iallafall. Jag har träffat tjejer innan som har haft bed bugs och mina bett ser inte ut som deras. Jag tror att jag har fått myggbett som min kropp har reagerat väldigt stark på, för jag har ju inte fått fler bett sen dess. Men jag ska ge det en vecka, blir det värre så flyttar jag ut!!
 
Men annars så gillar jag lägenheten, platsen och tjejerna jag bor med plus att det är så billigt att bo här!! så på ett sätt så vill jag inte flytta ut men om det blir värre så kommer jag inte att ha något val.
 
Jag delar rum med en tjej från qubec(tror att man stavar det så) från Canada och sen bor det två andra svenska tjejer plus en tjej från tyskland i lägenheten. Dom är jättetrevliga och härliga hela gänget :)
 
Idag har jag varit och handlat, tvättat och chillat och sen ikväll ska vi ha typ avskeds fest för en tjej som slutar på jobb. Så det ska bli skoj.
 
(En sak som jag har tänkt på ganska mycket är:
-Jag såg första Hobbit filmen på IMAX förra året, och nu såg jag den andra filmen på IMAX. MEN när nästa kommer ut så kommer jag att se den på en sketen bio hemma i Sverige, det är lite tråkigt att tänka så faktiskt, hehe...)
Vi höres

Kommentarer


Kommentera inlägget här: