eac.blogg.se

9/1

Kategori: Allmänt

Ja då sitter jag på woolworths igen, det är som ICA men dom har även ett cafe en trappa upp där dom har gratis Wifi. 
Ikväll åker Mathilda och Isse till Byron Bay där dom ska spendera ungefär en vecka och sen ta sig vidare upp längs kusten. Det har varit jättekul att ha dom här!!!! Vi var ute tillsammans i tisdags och det var sååå kul. Först hängde vi lite på deras hostel och sen drog vi ut till backpackers barerna runt om i sydney. 
Dagen efter det så gick jag och Kjelle till Australian National Maritime Museum, vi gick in i olika typer av båtar, bland annat en kopia av båten som kapten James Cook åkte i när han kom till Australien, nutida krigsfartyg och en ubåt. Jag kan ju säga att ubåten inte riktigt var min grej... Jag fick lite smått panik i några sekunder när det blev lite trångt med människor och ingenstans att ta vägen. Men det var fräckt. Sen hade dom en speciell utställning om vikingar som dom hade hämtat från stockholms museeum, COOLT! Jag tyckte det var jättefräckt att gå runt och kolla på bilder från Sverige och alla vapen, smycken och andra saker som man har hittat runt om i Sverige från vikingatiden. Sen käkade vi dessutom lunch på deras cafe där, man kunde välja "a special viking meal" men det var lite för mycket mat. Jag hade ätit precis innan så jag tog bara oliver i marinad och Kjelle tog hamburgare och pommes :)
 
Vi var dessutom på IMAX och tittade på the hobbit, jag älskar det!!!!!!! Jag har tittat på the hobbit två gånger nu på IMAX och det blir aldrig tråkigt. Jag vet att Kjelle tyckte att det var lika fantastiskt som jag, hehe :) 
 
Idag möttes vi upp här på woolys och bokade flyg från perth till alice springs, en guidad rundtur till ayers rock och ställena runt om där och flyg till sydney, elller rättare sagt jag gjorde det hehe. Kjelle och isse hade inte med sig rätt kort så dom ska göra det typ nu.
Men det känns så skönt att ha allt bokat, nu kan jag bara jobba på och alla pengar som jag sparar nu kommer jag ju bara att kunna leva och ha kul för sen. 
 
Jag var och kollade på en ny lägenhet igår. En killkompis ska flytta ut om några veckor och jag tänkte ta hans säng sen. Det är ett ganska stort hus och kommer att bo tillsammans med en italiensk kille, som tydligen är bör och ska vara väldigt bra på att städa och hålla ordning. Så det ska bli skönt att inte bara jag är den som vill städa hela tiden haha. Men vi har bara lägenheten en vecka till sen måste vi flytta ut, så jag ska nog bo på ett av hostelna till jag kan flytta in i det nya huset. 
 
Nu sitter jag bara och längtar tills det ska bli min tur att börja resa... Nu vill jag bara att det ska bli den 20 feb så kjelle och isse kommer tillbaka och sen ut på äventyr!! :)
 Mitt namn i runskrift
En båt gjord av ölflaskor, ganska coolt
 
här ser vi den gamla båter till vänster och den nya(50-talet) till höger
inne i ubåtern..... trivs inte jättebra, 
så här såg jag ut på julfesten, jag vann ju pris för "best dressed"
Förra julens och denna julens klappar från familjen
mycket folk som trängs inför nyårs fyrverkerierna

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Det var verkligen kul att läsa och se bilder :)
    Förstår att det känns bra att fått boka biljetterna och än mer förstår jag din längtan att själv också få dra iväg! Så himla häftigt :)
    Här är vi tillbaka i den vanliga trallen efter ledigheterna... Ikväll spelar grizzlys hemma, så vi ska ta nåt att äta nu och sedan kör vi ner... den börjar kl 19 så det är ingen stress.
    Ha det nu fortsatt jättebäst, tiden fram till ditt äventyr går nog fort ska du se... men dagarna dit känns väl som sirap för dig kan jag tänka.

    Kramar om dig jättemest älskade Elin <3

    2014-01-09 | 18:01:32

Kommentera inlägget här: