eac.blogg.se

20/1

Kategori: Allmänt

Jaha då sitter jag på biblan igen. Jag har inte flyttat in i den nya lägenheten än utan bor på hostlet. Det är sååååå skönt att ha ett rum för sig själv och en DUBBELSÄNG=LYX. 
 
Jag var ju i Blue Mountains i lördags. Det var spännande och interessant. Det som var lite tråkigt var att jag var den enda under 45 år, och dom flesta pensionärerna kunde knappt gå... Men vad vi gjorde var väldigt bra, vår guid var mycket duktig och min tour var all inclusive så jag behövde inte tänka på pengar. En sak som var ganska rolig var att jag hela tiden tänkte "åhh men jag har ju betalt för detta så jag kan ju lika bra göra det". Som till exempel när jag käkade lunch så var min spaghetti bolognese inte så god, när jag nästan var mätt så tänkte jag att jag lika bra kunde äta upp allt även om jag inte tyckte att det smakade så gott för jag har ju betalat för den.. MEN jag hade ju inte alls betalat för den för den här resan fick jag gratis via jobb, så jag kännde mig ganska glad när jag lämnade lite kvar på tallriken. Jag brukar känna mig tvungen att göra saker som jag kanske inte tycker är så roliga om jag hade lagt egna pengar på det, men eftersom jag fick detta gratis så valde jag bara de sakerna som jag tyckte var roliga att göra. 
Det var EXTREMT varmt i blue mountains... 40 grader! Det gjorde det väldigt jobbigt att vandra, men som tur var så var det inte så mycket vandring i min resa. Här är en bild på mig och the three sisters. 
 
 
 

Kommentarer

  • Christina säger:

    Ser härligt ut, och ganska så varmt förstås. Vad bra att du gjorde utfärden, det var väl inte så långt bort eller?
    Här har det blåst ordentligt och varit kallt, känns som riktig vargavinter. Vår gata ner är alldeles isig så man får vara försiktigt då man går. Oskar kom inte upp med bilen en kväll utan fick backa och köra via Långgatan istället. Men vi ska inte klaga, har ju inte varit någon vinter innan alls så det är ju på tiden.
    Ha det bra, pok mamma.

    2014-01-20 | 20:52:21

Kommentera inlägget här: