eac.blogg.se

2014

Kategori: Allmänt

Ja då var det år 2014, tiden har gått så fort. Jag får ännu en gång be om ursäkt för extremt dålig uppdatering, men det är inte så lätt att planera...
Jag kan ju börja med att betätta lite om nyår. Jag började jobba klockan två och direkt när jag kom till jobbet var det full rulle. Det var lite kaos, min chef var ganska stressad av alla förberedelser men jag hjälpte till så gott jag kunde. Vi hade ett speciellt event uppe på terrassen som har utsikt över hela Sydney Harbour och nästan alla som bodde på hostlet hade köpt biljetter. Sen var det några som trodde att de hade köpt biljetter men som inte hade det, och don blev ganska arga när dom förstpd att dom inte skulle få lova att gå upp på terrassen. Jag kan förstå att dom blev arga, för hela hostlet blev uppbokat i April och om man har gått och trott att man kommer få den bästa utsikten i Sydney i 8 månader, och dessutom rest en lång väg för att komma hit så är det inga glada nyheter direkt. 
Men men dom som hade biljetter var extremt nöjda med kvällen. Eventet började klockan halv sju och under hela kvällen var det musik, mat underhållning(en spå-tant kom och spådde i händerna och sen hade vi bokat en magiker/trollkarl men han dök inte upp för han hamnade i slagsmål precis utanför hostlet och blev tagen av polisen) sen hade vi en bar där uppe som man kunde få dricka från, plus DEN BÄSTA UTSIKTEN :)
Jag slutade jobba klockan 11 och fixade till mig sen gick jag upp på terraccen och tittade på fyrverkerierna. WOW säger jag bara, det var fantastiskt!!!! Jag har filmat allt med min kamera och det blev bra kvalitet tycker jag, så det ska ni få se sen när jag kommer hem. Efter midnatt gick jag och mötte upp mina roomies och det blev lite fest på det, och sen gick jag och lade mig. Ett helt ok nyår måste jag säga. 
 
Nu har jag varit ledig sen dess men ska jobba imorgon och det ska bli ganska skönt, jag tycker faktiskt om mitt jobb ganska mycket(men inte tillräkligt mycket för att stanna kvar här)
 
Snart kommer Kjelle hit och det ska bli sååå kul!!!!! 
Jag har snott en reseguide bok från jobb som jag har läst och markerat i och börjat planera en hel del, jag ser verkligen fram emot att få lämna Sydney, börja resa och att komma hem. 
Snart ska jag betala hyran, och det blir sista hyran som betalas in nu för denna lägenheten. Kontraktet går ut den 17 Jan så jag vet inte om jag ska bo på hostlet tills jag lämnar Sydney eller om jag ska hitta en annan lägenhet. Jag ska försöka att hitta en lägenhet, som inte är allt för dyr.
 
Ikväll ska jag laga biff stroganoff, en stor sats som jag kan ta med på jobb och ha ett par dagar. 
 
(http://www.youtube.com/watch?v=GmsxEgnMew4 här är en länk som visar fyrverkerierna)
(det var tydligen svårt att ta en skarp bild på mig... haha)
Lire bilder på lägenheten, tror inte att jag har visat den för er innan. 
 
 

 
 

Kommentarer

  • eleonore säger:

    meeeer bilder, jag vill se mer, veta mer och prata med dig mer!!

    2014-01-02 | 13:07:13
  • Christina säger:

    Hej!
    Vad kul att läsa, jag blev så paff, brukar ju gå in och kolla men det har ju inte hänt nåt på länge men nu hade du skrivit! Jättekul att läsa och se bilderna Elin!
    Hos oss är det slut nu på ledigheten. Klara börjar skolan och det är jobb imorgon. så nu är det tillbaka till verkligheten igen. Ha det bra Elin pok, mamma.

    2014-01-07 | 18:39:02

Kommentera inlägget här: