eac.blogg.se

Tillbaka i Sydney

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag i min nya lägenhet som jag delar med tre andra svenska tjejer. Jag gjorde mina tre månaders farm jobb och blev klar med det i söndags. Jag tog nattbussen från lismore till sydney och direkt när jag kom fram så dumpade jag mina väskor på railway och gick till immigration office för att ansöka om mitt andraårs visum. Problemet var bara att man inte kan ansöka om det i papperform utan man måste göra det online. Och det var ju lite trist eftersom jag spenderade ganska mycket tid och papper på att skriva ut papper på kvitton och bank statements för att kunna "bevisa" att jag faktiskt varit på farmarna och jobbat alla dagar. När jag gjorde min online ansökan så kunde jag typ inte skicka in alla bevis, så jag var ju ganska skraj att jag inte skulle bli godkännd.. men efter bara ca 10 timmar så fick jag beskedet att jag blivit godkännd. Så det var jätteskönt att det gick så snabbt, det betydde ju att jag kunde meddela yha att jag kan börja jobba direkt. Så nu har jag mailat med en av cheferna på the rocks yha och dom kommer att kunna erbjuda mig deltid i 3-4 veckor och sen fulltid över sommar perioden, det kommer ju att vara iallafall till februari. Så då kommer jag att kunna spara lite cash, najs!!!
 
Tjejerna som jag delar med är 94 alla tre och tog studenten från Procivitas iår. Trevliga tjejer som fixade jobb och lägenhet bara några dagar efter att dom kom till Sydney. Jag delar rum med Ellen, jag känner dom ju inte så bra än men än så länge funkar det väldigt bra med dem :)
 
En sak som var väldigt kul var ju att julia är i stan. Jag träffade henne igår tillsammans med hennes resekompis och en annan svensk tjej som de delar rum med på hostlet. Vi satt och snackade ett bra tag i hyde park och sen var tanken att jag skulle följa med dem ut och festa men jag pallade inte.. jag hade ju inte sovit en blund på bussen så min hjärna var MOS! Så det var synd att jag inte pallade, men men. Idag så gick vi till darling harbor och checkade läget och det var fint och mysigt som vanligt, men det blåste extremt mycket! Vilket var lite tråkigt men en sak som var ganska kul var att julia och dom andra tjejerna köpte vars en macka på subway och vi satte oss på en typ lång och stor trappa så dom kunde käka i lugn och ro, men det blev inte så mycket ro för en av tjejerna då en mås kom och bokstavligt talat stal hennes macka ur handen på henne!! Det var sjukt, haha. Som tur var så hade honb ätit tillräckligt mycket för att bli mätt men det var ganska sjukt ändån. 
efter det så visade jag julia min lägenhet och vi satt här och snackade en stund. sen var det dags för henne att gå "hem" för att hinna med nattbussen till byron bay. det var jättekul att snacka och träffa henne!!! 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Hej kul att man kan följa dig om vad som händer igen har ju bara fått uppdateringar av din mamma, ha det bra nu vet jag hur hon mår för Anna åkte ju i söndags kram

    2013-10-02 | 20:08:01
  • Christina säger:

    Hej Elin!
    Vad kul att kunna läsa på bloggen igen. Super med jobbet, men är det inte på Railway utan på Rocks? Var ligger det då? Har du jobbat där innan oxå? Jag vet ju att du jobbade på Harbour innan (tror jag iaf) men Rocks har jag nog inte hör talas om. Du får berätta.
    Känns väl skönt att vara tillbaka i metropolen igen. Nu ser vi fram emot massor av bilder från farmjobbet och annat.
    pok mamma

    2013-10-02 | 22:52:27
  • Pappa säger:

    Hej finaste.

    Så himla gott att det löst sig med jobb på en gång, och ärligt talat, nog kännes det väl lite skönt att få en deltid så här i början...? Kanske kunna dra sig lite en morgon, dra ut .... eller vad som nu faller på... för att sedan ha en heltid att se fram emot. Stort GRATTIS!

    Jag å mamma åker till Warzawa över min födelsedag, söndag till onsdag, och det ser vi fram emot. Flygresan var nästan löjligt billig... sen tillkommer iofs "allt", inget mer än obokad plats ingår... t ex kostade det 9 spänn för å få sms-avisering... hahaha. Enligt siten vi bokade på så kostade hemresan - flygbiljetten 49 kronor. SEN.... tillkommer än det ena och sen det andra... men men, totalt för oss inklusive "stort" handbagage (kabinväska normal) blev 805 kr T o R! Helt otroligt.
    Sen lyxade jag till det lite (tyckte jag iaf) ... när det gällde boendet: http://www.hotelhetman.pl/en/core/home.php?_PageID=38562

    Nu har vi maten färdig och vi är så megahungriga så... men vi ser fram emot fler och oftare uppdateringar nu :)

    Kramar om dig Elin. Du känner det över hela... eller halva...

    Saknar dig! Kram

    2013-10-04 | 19:19:09

Kommentera inlägget här: