eac.blogg.se

Jobb, jobb och jobb

Kategori: Allmänt

Nu rullar pengarna in tänkte jag skriva men så är det inte riktigt än. Jag jobba på och har nästan jobbat heltid i två veckor nu men om en vecka så går jag på heltid vilket är så jäkla GÖTT!
 
Idag har jag varit duktig och städat hela lägenheten och jag lagade mat som jag antigen ska käka ikväll eller så tar jag med det till lunch imorgon, har inte bestämt mig än. Och vi betalade in hyran, det ska göras innan kl 16 varje måndag. Vi tänkte att vi skulle betala hyran på fredagarna istället bara för att ha det gjort innan helgen ifall man jobbar på måndagen för post office har ju stänkt på helgen. 
 
jag e lite skraj angående mitt hår. Altså det blev färgat senaste gången(vilket det inte var tänkt haha) men det blev som det blev. Tack och lov så har jag ju inte svart hår naturligt (bara råttfärgat) så det ser ok ut även med en halv centimeters tväxt. men jag vet inte hur det kommer att bli nästa gång jag slingar det, DET SKA SLINGAS INTE FÄRGAS!!! jag hoppas att det blir som vanligt då, altså som jag har haft det tidigare. Slingat och naturligt. 
Jag hoppas hoppas hoppas!
 
Jag har hört en hel del skvaller om folket som jobbar på railway square(där jag jobbade innan) altså jag vill syp på vissa som jobbar där. Man blir lite äcklad så som folk håller på. det är inget allvarligt eller olagligt men det är ganska räligt och man tappar lixom den lilla respekt man hade för dom innan. Iallafall så har jag snackat med mathilda om det på fb och det behövde jag haha. Trodde att jag skulle spricka om jag inte kunde få berätta det för någon som känner folket på railway. 
 
Snart ska jag hem och dricka te. Jag har köpt lemon/ginger te, rosehip te och cranberry te som e supergott!!! :D 
 
hej svejs så länge!

Kommentarer

  • Christina säger:

    Hej Svejs!
    Bra idé att betala hyran innan helgen. Finns väl viss risk att man spenderar mer på helgen annars?
    Ditt hår kommer att ordna sig. Det bleks väl lite nu oxå då det är sommar hos er. Du får väl fylla i med slinger i utväxten annars så blir det bra på sikt.
    Lyssna inte för mycket på

    2013-10-22 | 16:01:32
  • Christina säger:

    Oj, jag lyckades skicka iväg inlägget innan jag var färdig. Lyssna inte för mycket på skvaller skulle jag säga. Ibland vet man ju inte vem man ska tro på, så håll dig utanför det är lugnast.
    Har dina rumskompiasr ochså jobb?

    2013-10-22 | 16:04:01
  • Pappa säger:

    Nu börjar det bli lite för länge sedan vi sågs och pratades vid.
    Lite skärpning från båda håll, eller?

    Kramar om dig massor massor, älskade Elin.

    Hoppas allt är bra och att det fungerar på bästa sätt!

    2013-10-30 | 23:13:56

Kommentera inlägget här: