eac.blogg.se

Ajajaj

Kategori: Allmänt

Hallå allihopa!
igår började vi att packa ägg lite tidigare än vanligt. Vi började vid 15.00 istället för 17.00, för att vi skulle iväg på kvällen. När vi var klara med äggpackningen tog vi bilen och körde ut till Johns andra farm som ligger ungefär 3,5 timme från kycklingfarmen. 
När vi kom dit så gjorde vi upp en eld, dukade fram mat och grillade. Himla mysigt och jag drack svensk cider som var jättegod. När klockan var 22.00 var det dags att ta fyrhjulingarna och jaga kängurus. Vi åkte upp och ner bland fälten och John sköt 2 eller 3 kängurus. Det var mycket spännande att vara med på jakt, och jag lyckades ju äntligen få se vild kängurus som hoppade fram. 
Dock en grej som var mindre rolig var att vi råkade ut för en olycka med fyrhjulingen. violetta som jag delar rum med slog i huvudet rejält så vi fick ringa efter ambulans.. Jag följde med in till sjukhuset eftersom jag känner henne bäst här. Jag är ok, men det är värre med henne. Hon är hemma nu men måste in till ett större sjukhus imorgon för att ta mer avancerade blodprover och röntgen på huvud/hjärna. Hon fick starka smärtstillande piller så nu sover hon bredvid mig. Varken hon eller jag fick någon sömn igår natt så jag ska laga mat till migsjälv och sen gå och lägga mig. 
Ha det så bra sålänge! 
 
 
ps. Det är ca 30 min till havet. Japp den bruna hästen(Stevie) är finare och yngre än den vita. Dock har han ett humör som heter duga.. Han vill inte riktigt lyda! ds. 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Oj, det kund ju gå riktigt illa. Hoppas hon blir bra snart igen. Ta hand om er och va försiktiga.
    Annars är det ju trevligt att ni får uppleva lite nya saker, strunta dock i fyrhjulingen framöver, jag blir så nervös Elin.
    Nu har vi packat och Susanne och Danne kommer snart och hämtar oss.
    Ha det bra, mamma och pappa.

    2013-07-14 | 10:58:52

Kommentera inlägget här: