eac.blogg.se

Ciao Ciao

Kategori: Allmänt

Idag har jag jobbat extremt mycket, om man jämför med hur mycket man brukar jobba här. Vi vaknade vi 10, käkade frulle, mötte upp Pia utanför "hönshuset" där ca 12000 höns bor. Hon skulle visa oss hur man städar hönsbona(vet inte hur man stavar det men översätt chicken nest). Men när vi gick in dit så låg det ganska många döda höns lite överallt, och hon sa att detta inte var normalt så hon ringde John. Efter det så sa hon att vi skulle ta upp alla döda höns, räkna dom, slänga dom nere i hagen och sen städa hönsbona. Så det är vad vi gjorde idag. I hela huset där hönsen bor finns det 4 delar med höns i olika åldrar och vi fixade bara i en av dem. Men som det luktade!!!!!!1 Fy katten säger jag bara... det luktade som gammalt kiss med en blanding av fjädrar och hönsmat. Sen lät det ju gansk mycket oxå, 12000 kacklande höns är inget man leker med! 
Iallafall så fick vi ett par lådor som vi skulle lägga dom döde i, hanskar på händerna och en spade. jag ska se om jag inte kan ta ett par foton och visa er sen nån gång. Vi fick ihop 44 döda höns, där 2 fortfarande levde lite, men jag tror att dom dog efter ett tag. Jag gjorde detta med violetta som e tysk och i början var det ganska kul att lyssna på henne, hon skrek till några gånger "NEIN NEIN" när några höns började faxa henne i huvudet eller om nån som vi trodde var död men som ändån rörde på sig, haha!!! 
efter det var klart så skulle vi sätta på lappar med 700gs tryck på äggkartonger där det stod 800g. Och vi hade väl kanske 500 äggkartonger att göra. Men det gick ganska bra, vi spelade musik och när man e två så går det ganska så snabbt. 
Jag har fått låna en jacka av Trevor som jobba med oss på kvällarna när vi packar ägg. En typ lila och vit skidjacka med ett playboy märke på ;) så nu håller jag mig varm!! 
 
Idag ska Teresa och Pia in till Sydney för att festa lite och jag och violetta e kvar här på farmen, men vi hänger inte läpp för det. Vi ska ut och äta middag på restaurang nångon stans här omkring, vet inte var men det ska bli spännande.
 
 hoppas att allt e bra med er där hemma :)
hejsvejs

Kommentarer


Kommentera inlägget här: