eac.blogg.se

Hola

Kategori: Allmänt

Detta gjorde jag igår. Hönsen i denna delen har blivit för gamla så de åker till slakten.. Vi flyttade på mattor så man kan köra in med en traktor och få bort allt skit som har bildats från 3000 höns under 2 år! En hel del altså, och det är därför som det luktar så in i! det är ca en meter(minst) med bara hönsbajs som ska tas ut.
 
 
 
 
Idag var jag med när dom kör ut och säljer ägg. Det var kul, jag fick träffa folk och se wollangong , som är den finaste staden i Australien jag sett hittills. Vi käkade osttoast till frukost, belgiska våfflor med vit choklad till snack, chyckling wrap till lunch och varm choklad till eftermiddags kaffe. Mycket gott och trevligt. Dock fick jag ställa klockan på 5.50 imorse.. Mindre kul haha. Nu ska jag snart packa ägg och sen få och lägga mig. Ha det bra där hemma.
 
föresten så är min kompis ganska bra nu, hon fick ju en hjärnskakning. Men nu har hon bara ont i huvudet och armen som hon landade på. Hon mår inte illa längre och kan vara i ljusa rum/dagsljus. Det kunde hon inte innan. Så det går framåt! :D 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: