eac.blogg.se

På kycklingfarmen

Kategori: Allmänt

Nu har jag äntligen fixat så jag har internet på mobilen så jag kan uppdatera lite bättre. Jag kom hit i måndags klockan 4 och blev upphämtad av Pia en av dom 3 tyska tjejerna som jobbar här. När jag kom till farmen så åkte violetta och Teresa på en quart (tror jag att det heter) för 12 tusen dollar!! Och sen fick jag åka med när John körde. Fy fasen vad läskigt det var! Jag fick känna att jag levde haha. Sen efter det så var det dags att jobba lite. 
Jobbet är att packa ägg. Jag står vid ett rullband, tar ett paket med ägg, lägger ner paketet i en låda, fyller lådan och ställer lådan på en pall. Detta gör vi i ca en timme. Det är typ allt. Imorgon ska vi städa lite men annars finns det inte så mycket att göra här. Idag och igår badade vi i johns jacuzzi och drack vin och svensk cider :) och sen jobbade vi ju en timme om dan, vi var även och kollade på hans flygplan.
jag delar ett rum och en toalett med violetta, som fyller 20 om nån månad. Det funkar bra med henn, hon är lätt att snacka med och hon är oxå ganska ny precis som jag. 
Nu ska jag sova, ha det gött!! 

Kommentarer

  • Pappa och mamma säger:

    Hej.
    Jag och mamma blir lite förvirrade för vi går ju bara in på en genväg till bloggen och tror ju att det senaste ska komma överst... men den här har vi helt klart missat (men farmor har läst det). Nåväl, det låter ju rätt ok att jobba en timme om dagen och få mat och husrum för det : )
    Vi förstod dock inte det om att de åkte på en quart för 12 tusen dollar? Böter? hahaha, nä det kan det ju inte vara.

    Nu ska jag gå igenom alla inlägg på vänstersidan och se om det är nåt mer vi (jag) missat.

    Kramar om dig Elin... och ... have fun... med svensk cider ;)

    2013-07-03 | 21:05:58

Kommentera inlägget här: