eac.blogg.se

George street

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag på organisationens kontor och ska snart ha möte med Patrick, men tänkte uppdatera lite först. Flygeresan i sin helhet har gått väldigt bra. Jag träffade ju den danska tjejen i London och mellan Singapore och Sydney bytade jag plats med en kille så att jag satt vid fönstret och hon satt vid gången och vi hade ett säte mellan oss som ingen satt på. Vi kunde breda ut oss ordentligt :) hon är lika gammal som mig och ska hälsa på hennes syster som pluggar till läkare(i Köpenhamn, men har ett utbytesår i Sydney). Så vi snackade om allt och ingenting och blev vänner. Det var skönt att ha någon som man kunde snacka med och typ dela resan med. Vi skilldes åt på tåget, hon skulle av på domestic för att träffa sin syrra och jag fortsatte till central. Vi har varandra på facebook så vi kanske kan ses nån gång när jag slutat på farmen. 
 
Denna gången flög jag med Brittish Airways. Dom var helt ok. Maten var sämre än Quantas och sätena var lite smalare men man hade längre fram till sätet framför en så jag fick plats med mina ben utan problem. Flygplanet var mindre, bara en våning så man var tvungen att gå igenom första klass och buissnes klass för att komma till våra säten längst bak. Det var lite kul att se hur skulle vara om man flög första klass, då har man nästan en egen hytt haha. Personalen var trevlig, dom kom och serverade dricka ofta men dock inget "snacks" som med Quantas. Man hade en skärm i sätet, likadant med Quantas och man får en filt och en kudde men inte ögonbindel!! Vilket var synd för det hade jag räknat med, det är lättare att sova med en sån. 
 
När jag skulle checka in vid halv sju så var jag inte trött alls, jag visste inte riktigt hur jag skulle fördriva tiden tills klockan nio då allt öppnar. Jag snackade med Dylan och några andra som jobbade i repan och efter det gick jag upp på rummet för att chilla lite. Det slutade med att jag sov tills klockan 2 och nu kan jag knappt hålla ögonen öppna.. Jag vet inte riktigt hur jag ska överleva tills ikväll! om jag kan hålla mig uppe till klockan sju så kommer jag ju att vakna i hyfsad tid imorgon. 
Dylan bokade in mig i ett rum som jag är helt själv i. Gött på ett sätt men å andra sidan så hade det varit ett bra sätt att träffa nytt folk. 
 
Jag sitter med woofing boken i händerna och försöker att hitta en farm, vi får se hur det blir haha
(jag har fått tillbaka min kamera :D) 
 
 

Kommentarer

  • christina säger:

    Hej!

    Vad skönt allt har gått bra, och vad roligt att du skriver hela tiden. Lycka till med jobbsökandet och skönt att du fått tillbaka kameran.
    mamma

    Svar: tack mamma! jag har gatt med i wwoof organisationen sa nu ar jag forsakrad om nagonting skulle handa. imorgon ska jag ringa runt till olika stallen och se om jag inte kan hitta nat som ar ok.
    eac.blogg.se

    2013-06-27 | 09:01:44
  • Pappa säger:

    Sååååå himla skönt att det gått bra och att du kom fram ordentligt. Å vilken tur med den danska tjejen, betydligt trevligare att resa då. Kan dock inte riktigt förstå att det kunde finnas platser över, med tanke på beskedet på Kastrup??? Jaja, det viktigaste var ju att du kom med =)
    Tar väl några dagar innan du kommer rätt i dygnsrytmen... skratt.

    Är helt övertygad om att det kommer att lösa sig med ett bra woofingjobb :)

    All the best, love you!

    2013-06-27 | 17:20:37

Kommentera inlägget här: