eac.blogg.se

Lite blandat

Kategori: Allmänt

Efter att jag skrev inlägget igår träffade jag två franska killar, Babtiste och Pierre, som satt och drack "goon"(billigt/sliskigt/vitt vin). Jag hade inga planer på att dra ut så när dom frågade mig om jag ville ha sa jag snällt nej tack. Men dom är nog dom konstigaste/roligaste franska killarna jag någonsin har träffat haha. Vi satt och snackade om allt mellan himmel och jord och hade skit kul! Jag hade min dator med mig så vi spelade musik allt ifrån gammal klassisk fransk musik(haha) till modern fransk musik, och jag spelade några svenska låtar som t.ex. vill ha dig(freestyle), basshunter, avicci, swedish house maffia. Men dom gillade inte min musik så mycket.. utan föredrog ju daft punk!!!? Dom blev bara fullare och fullare och det blev lite jobbigt med engelskan, men det var ganska kul att höra. Efter ett tag så joinade vi några andra som satt bervid oss, en dansk tjej, en hollänsk tjej och en tysk kille som alla studerar i Nya Zealand. Spelade lite kortspel och hade det trevligt. Sen var klockan 1 och jag började bli lite trött så jag gick upp till rummet, bytade om och borstade tänderna. När jag skulle lägga mig i sängen var jag inte trött längre, så jag gick ner till Nitesh som jobbar nattskiften på helgerna. Snackade länge och väl med honom, mycket skvaller och historier om alla som jobabr här, hehe! Sen kom en italienare som jobbar i cafet och hans kompis som var lite speciell. Kompisen kommer från nederländerna men ser ut som en ryss!!!!! Han är en gamer... dvs: tjock och ful. Jag trodde inte på att han kom från nederländerna så han visade sitt pass och det är utan tvekan det fulaste passfotot jag någonsin sätt. Och det säger ganska mycket eftersom jag kollade ju på ca 20 pass/id:n om dagen när jag jobbade i repan. Jag kan inte med ord ge den bilden rättvisa, jag skrattade nästan så jag kissade på mig! och jag var tvungen att fråga om det var äkta haha. Men det var den och efter nån timme var klockan 6 på morgonen så jag gick upp och lade mig. 
 
Idag vakande jag vid 14, duschade och gick och handlade mat. Jag käkade med studenterna från Nya Zealand, och en kvinna från australien. Hon hade bott i Sverige ett år när hon var yngre och vi diskuterade vissa politiska skillnader mellan Sverige/Europa och Australien. Visste ni till exempel att om man inte röstar i ett val(council, state och federal, så som vi har hemma med komun, landsting, stat) får man böta!! du kan få böta upp till 1000 dollar om du inte röstar på något av dom tre. och dessutom så kan du inte rösta blankt, utan du måste välja något av alternativen. Helt sjukt tycker jag!! Det tar ju bort rätten att inte vilja rösta på något av alternativen! Sen snackade vi om att man inte behöver betala för sin utbildning i sverige alls medans beroende på hur mycket föräldrarna tjänar så måste du antigen betala in hela beloppet av vad det kostar att gå på skolan under ett år, eller så kan du få chansen att betala tillbaka det efter du har gått i skolan som ett "lån". 
mycket konstigt tycker jag! 
Jag snackade lite med fransmännen idag och han ena har typ inget minne från gårkvällen medans han andra kommer ihåg det mesta. 
Jag kollade på tv med en kille från england, som var väldigt trevlig men han var typ 30+ och när han sa att han ville laga middag till mig nån dag tänkte jag bara NEJ och gick där ifrån. 
Men efter han träffade jag Paul från Deutschland :) riktigt härlig kille! Han åt clementiner till middag haha! Vi satt och snackade i över en timme om våra tidigare resor i australien och sen kom en annan australiensisk kvinna och vi satt och pratade om resor överallt i världen. det var najs.
 
Babtiste sa till mig att man hade hittat en albino krokodil som levde i kloakerna under Paris, är detta sant frågar jag er?? 
 
ps. dom jag delar rum med är lite konstiga!!! en japansk tjej som e jättereligös, hon går runt med sin bibel i handen typ alltid och anledningen till att hon kom till sydney är för att det ska hållas en kristen conferans som tydligen lockar över 20 tusen människor världen över. Dom australienska tjejerna är tydligen inte vänner? den ena tjejen snackar lite skit om den andra till mig, och jag vet inte riktigt vad som pågår. Den andra tjejen(som inte snackar skit) kan inte sluta prata, hon är lite jobbig! dessutom så är det någt fel med hennes ögon så hon måste bära lila linser(hon har inte fått dom än). Men jag åker ju imorgon så det e lungt! ds. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: